Wybór sukienki do pracy może stanowić spore wyzwanie. Zwłaszcza, kiedy kobieta dopiero objęła swoje stanowisko i nie zna jeszcze zasad panujących w firmie. Mogłoby się wydawać, że ubiór w miejscu zatrudnienia nie ma żadnego znaczenia, ale jest wręcz przeciwnie. To właśnie on świadczy o tym, z jakim zaangażowaniem i profesjonalizmem człowiek podchodzi do swoich obowiązków i współpracowników. Czym kierować się przy wyborze sukienki do pracy? O tym można przeczytać poniżej!
Sukienki do pracy – dress code
Dress code to zasady, którymi należy się kierować w różnych okolicznościach i przy konkretnych okazjach. W praktycznie każdej firmie obowiązują inne normy dotyczące zasada ubierania, ale istnieje kilka, które można uznać za uniwersalne. Stosując się do nich, dana osoba wykazuje szacunek wobec swoich współpracowników i kontrahentów.
W dużym skrócie można powiedzieć, że strój w pracy powinien być skromny, prosty, elegancki i jednokolorowy. To właśnie te cechy powinny posiadać wszystkie sukienki do pracy z https://intimiti.pl/sukienki-do-biura. Dla wielu kobiet wybór takiej, która nie tylko będzie wygodna i pasowała do dress codu, po prostu stanowi problem. W takiej sytuacji trzeba uwzględnić następujące aspekty:
- Długość sukienki.
- Rodzaj i głębokość dekoltu.
- Długość rękawów.
- Kolor.
- Opcjonalnie materiał.
Jakie są idealne sukienki do pracy?

Przy wyborze sukienki do pracy w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na jej długość. Powinna sięgać przynajmniej do kolan. Także dekolt nie może być zbyt głęboki i odsłaniać zbyt dużej ilości ciała. Jest to ważne nie tylko przez wzgląd na szacunek dla innych osób, ale również samej siebie. W końcu miejsce zatrudnienia nie jest odpowiednie do eksponowania swoich wdzięków i narażanie się na uszczypliwe komentarze ze strony kolegów i koleżanek.
Kolejnym istotnym elementem dotyczącym sukienki do pracy jest długość rękawów. Chociaż w ciepłe dni w niektórych firmach można mieć odkryte ramiona, to podczas spotkania biznesowego konieczne będzie ich zasłonięcie np. marynarką. Jednak znacznie częściej trzeba nosić sukienkę, która zakrywa przynajmniej ¾ długości ręki. W przypadku krótszych rękawów długość samej sukienki do pracy nie powinna być krótsza niż 5 cm powyżej kolana.
Natomiast, jeśli chodzi o kolorystykę, to wiele zależy od tego, jaki dress code obowiązuje w firmie. Przy bardziej radykalnych zasadach, czyli business formal odpowiednim kolorem będzie czarny, granatowy lub szary. Z kolei business casual umożliwia noszenie sukienki do pracy także w kolorze brązowym, beżowym i popielatym lub o innym stonowanym. Istnieje jeszcze casual smart, który pozwala na noszenie sukienek w różnych barwach.
Niezależnie od stylu obowiązującego w firmie przyjmuje się, że sukienki do pracy powinny być jednolita, stonowana i bez żadnych połyskujących elementów. Co prawda, nie ma żadnych zasad dotyczących materiału wykonania odzieży, ale zdecydowanie lepiej jest wybrać delikatne i przepuszczalne dzianiny, które zapewnią komfort podczas wykonywania obowiązków służbowych.